27 septembra 2009

Servis Sony VAIO alebo ako prežiť mesiac bez počítača

Kúpil som si VAIO. Sony VAIO, drahé, s HD rozlíšením, Blue Ray čítačkou a skvelým softvérovým vybavením. Pol roka počítač plnil svoju úlohu na 100%, slúžil jednak ako pracovný nástroj a zároveň aj ako prehrávač DVD-čiek.

Zhruba po šiestich mesiacoch odišla DVD mechanika. Mechanická závada. Technicky jednoducho vyriešiteľná záležitosť. Výmena zariadenia by servisnému technikovi nemala trvať dlhšie ako päť minút. Toľko teória.

Prax je však zložitejšia. Protokol, o ktorom som sa pri kúpe VAIO informoval, počíta s 30-dňovou lehotou pre záručné opravy.

Prečo? Sony nemá na Slovensku autorizovaný servis pre notebooky. Počítač preto musí absolvovať zahraničnú cestu na najbližšie servisné miesto, teda do Prahy a späť, dozvedel som sa v značkovej predajni Sony.

Zohnať náhradný počítač, hoci len na mesiac, nie je jednoduché. Lehota vyhradená pre servisovanie sa tak pre mňa stala ťažko zdolateľnou bariérou, s ktorou som si dva mesiace nevedel poradiť.

Sony teda predáva na Slovensku prémiové produky za nemalé ceny, za comp som zaplatil skoro 50-tisíc, a pritom nemyslí na ďalšiu starostlivosť o zákazníkov. Cieľom predajcu je zrejme iba predávať, pričom kvalita služieb zákazníkom je druhoradá záležitosť.

Veď prečo by sa mal zaujímať, na čom budem robiť, kým počítač absolvuje mesačnú výpravu do autorizovaného servisu, kde absolvuje pätminútovú výmenu DVD mechaniky. Hlavne, že predáva.

Preto rada na záver – aj keď kupujete prémiové laptopy, preverte si, aké servisné podmienky vám predajca poskytuje. Môže sa vám totiž veľmi ľahko stať, že ostanete bez pracovného nástroja, i keď jeho oprava je v podstate rutinnou pár minútovou záležitosťou.

1 komentár:

  1. 30dnova lehota na zarucne opravy je zo zakona. to si nepomozes. ale ze sony nema servis na slovensku, to ma vytacalo cele tie 3 roky co som mala moje vajco. neuveritelne. nestalo malo, ba naopak. preto vajco uz nechcem.

    OdpovedaťOdstrániť