12 februára 2012

Ako Hudy Sport o zákazníka prišiel




Kúpil som si topánky Hanwag, také polovičné. Tešil som sa:
"Konečne, snáď vydržia aspoň dva roky. Možno aj viac."
Toto presvedčenie som pobral, po skúsenostiach s turistickými topánkami zn. Meindl. Mám ich od roku 2004, trochu sa o nich starám, z času na čas ich navoskujem, a stále sú v pohode. Okrem toho, keby bol náhodou problém, kúpil som ich v Hudy Sporte na Obchodnej ulici, kde sú chalani, s ktorými mám v tomto ohľade tie najlepšie skúsenosti.

Ani jeden z predpokladov sa nenaplnil.

"Solídne" turistické topánky za vyše 100 eur sa po necelom pol roku doslova rozpadli. Začal som ich nosiť v októbri a v marci povolilo šitie. Najprv na jednej a potom aj na druhej topánke.

Rozhodol som sa teda, že ich pôjdem reklamovať. Moje úmysly však na pol roka oddialilo teplo. Turistické boty som vymenil za tenisky a naliehavosť reklamácie opadla. Pre prokrastinátora môjho formátu - čistý prúser.

Po jari prišlo leto a potom opäť jeseň so studenými lejakmi. Vravím si:
„V pohode, je to len rok po kúpe, reklamácia platí dva roky.“
Zbalil som teda boty do krabice, krabicu do igelitky a šup do Hudy Sportu.

V obchode som čakal ústretový prístup, ale nevydalo. Miesto toho ma mladíček za pultom, ktorého som tam videl prvý raz, začal agresívne presviedčať, že nech si to s reklamáciou rozmyslím, pretože topánka je vo vnútri na päte predratá a teda mi rozpadnuté boty určite nevymenia. Ja na to:
"Veď nechcem vymeniť topánky za nové, tieto už mám vyšmatlané, sedia mi, ja chcem len, aby mi na nich opravili prasknuté švy."
Nič, nezabralo.
"Na topánkach je zvútra predratá päta, určite vám ich nevymenia. Zbytočne ich budete posielať na reklamáciu," mlel si svoje.
Ja na to:"
Ok, aj tak to chcem skúsiť."
Mladý muž pomerne rýchlo našiel z patovej situácie východisko. V dezéne topánky bola ešte od jari uviaznutá zaschnutá hlina, ktorú vyhlásil za „hovno“.
"Takto to na reklamáciu nemôžeme poslať, choďte si to domov umyť a potom to doneste."
Smola, dostal ma. Najhoršie, čo sa mi mohlo stať. Nútia ma k asertivite a ešte mám v lepšom prípade mesiac čakať na vybavenie reklamácie.
„Ani náhodou," pomyslel som si a začal som špekulovať, kde si kúpim nové boty na zimu: najlepšie opäť turistické, určite nie Hanwagy a určite nie v Hudy Sporte.

Naliehavosť nových zimných topánok naberala na sile spolu s pritvrdzujúcim chladom a vlhkom. Raz poobede som náhodou skončil meeting blízko predajne Trekladnu,. Skočil som sa pozrieť, čo majú. A bolo toho dosť. Tak som kecal s predavačom a porozprával som mu o prasknutých švoch na polroka používaných Hanwagoch. Pozrel na mňa a vraví:
"Načo si budete kupovať nové boty, choďte tam a tam k obuvníkovi, on vám to spraví. My mu dávame robiť reklamácie a máme s ním najlepšie skúsenosti."

Fúha, to je prístup; miesto toho, aby na mne urobil kšeft, poradil mi ako z toho von. Tu budem nakupovať.

Jeden týždeň, 4,50,- eur a bolo po probléme. Rozmýšľal som, prečo mi takto neporadili v Hudy Sporte. Veď kedysi tam tí chalani boli v pohode. Nakoniec som si povedal, že to nie je môj problém. Tak či onak prišli o zákazníka, ktorý tam už nejakú tú tisícku, aj dve tri, minul a určite by minul aj ďalšie.

Albrecht Funus

19 komentárov:

  1. ten obuvnik by sa zisiel aj mne. pristup chlapika v treklande je cool

    OdpovedaťOdstrániť
  2. centrum mesta, panska neviem kolko, smerom od cumila je to na pravej strane vo dvore, boty stale drzia:)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Je to Panska 11. Tam robia zazraky a opravia vsetko. Naposledy aj kozene lyziarske rukavice za takmer symbolicku cenu.
      Mam uplne rovnaku skusenost s reklamaciou v Hudy Sport. Arogantny mladik, ktoreho som tam tiez prvy raz videla, ma tiez poslal domov umyt podrazku "zubnou kefkou".

      Odstrániť
  3. To isté keby spravil predavač v Hudy Sporte, tak si utvrdili verného zákazníka. Pritom je to tak jednoduché, stačí aby predavač bol človek.

    Mne sa stalo niečo obdobné. Písal som o tom na mojom blogu minulý týždeň v článku: http://www.predajnetechniky.sk/news/co-odlisuje-dobrych-obchodnikov-od-zlych-/

    P. S. článok budem zdielať, nech sa niekotrí obchodníci spamätajú

    OdpovedaťOdstrániť
  4. zabudli ste zvereniť meno tej cestovky, aby sme vedeli :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. a) § 599 OZ

    (1) Vady musí kupujúci uplatniť u predávajúceho bez zbytočného odkladu. Práva zo zodpovednosti za vady sa môže kupujúci domáhať na súde, len ak vady vytkol najneskôr do 24 mesiacov od prevzatia veci.

    b) topánky treba vždy reklamovať čisté, ak už nie zo zákonných a zmluvných dôvodov pre obyčajnú ľudskú slušnosť.

    Jeden zamestnanec nerovná sa celý hudy sport a ja s nimi mám len najlepšie skúsenosti.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to je sice pekne, ale predavac je tam 8 a pol hodiny plateneho casu hlavne kvoli zakaznikom. Zakaznik nema cas skusat, ci nenatrafi na ineho predavaca, holt, dnes je biznis tvrdy.

      Odstrániť
    2. Rovnaké skúsenosti so ževraj ''špinavými topánkami'' (mikroskooické zvyšky blata v dezéne podrážky) mala aj moja sestra a kolegyňa, takže to budú asi bežné praktiky na odstrašenie zákazníka.

      Odstrániť
  6. jednotka myslim plati,
    dvojka, ved preto som sa zbalil a isiel nasraty domov.
    ja ich chapem, aj toho chalana za pultom, tiez som s nimi mal najlepsie skusenosti. Stacilo vsak povedat, ze na panskej je obuvnik, ktory vam to spravi za tyzden a 4,50 e a vsetko by bolo v najlepsej pohode. Ovca cela, vlk syty.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. To Anonym: pravidlá a zákony sú fajn ale myslím, že to šarmantné na tomto blogu bolo vykreslenie, že dôležitý je ľudský prístup predávajúceho v Treklande, ktorý ukázal prdanú hodnotu.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. S Hudy Sportom na Obchodnej mam podobnu skusenost. Mne na Meindlovkach od nich praskla membrana. Jedovati predavaci ma tiez najprv odbijali argumentmi, preco mi moju reklamaciu urcite neuznaju. Ked som sa nedala, tak ma podobne ako teba kvoli "spine" na topanke poslali domov. Tak som im ich pekne vylestila a vratila sa. Reklamacia bola nakoniec uspesna, ale bol to moj posledny nakup u nich.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Zdravim Albrecht, hovorilo sa o tomto obuvnikovi?
    http://www.multiedit.sk/index.php?stranka=firma&cinnost=197&uid=1993

    Tiez mam doma topanky ktore by potrebovali servis...

    Vdaka za info

    Tomas

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Nerad to hovorim, ale rovnaky problem som mal v treklande, len obratene. Odmietli my reklamovat topanky lebo su od blata a ked som ich umyl povedali ze my nemozu zobrat topanky ktore su vlhke, a aj tak my ich nevyreklamuju, lebo uz maju rok a su "velmi" pouzivane..... takze vsade je to rovnake topanky vydrzia len par mesiacov.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ja som raz kupil turisticke bagandze za ca 120 evri, po asi tyzdni sa zacali rozpadat. Po velkom frflani ich nakoniec vyreklamovali, ale celu dobu tvrdili, ze som ich nepouzil v spravnom terene (asi ich mam nosit len do parku). Tak reku dobre. Kupil som v army sope kanady za 1200 korun a 8 rokov mam uz pokoj.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ja nakupujem v AlpinePro a obuvnika nepotrebujem (a ani nikto z rodiny) :-))).

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Hudy sport Martin: Reklamacia topanok Trezeta. Zatekala do nich voda, dokonca aj prechadzka po zamrznutej trave robila problem. Do mesiaca prachy spat, v inej predajni vo Vrutkach som kupil Mamuty a spokojnost. O uspechoch predajne rozhoduje predavac v poslednej linii, takze nesuhlasim o hlaske ze 1 lastovicka leto nerobi a katolicky knaz nikdy netrtka.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Akoby mali na preberanie reklamacie manual.
    Presne tuto istu konverzaciu som zazil ako student asi pred 10-15 rokmi v jednom specializovanom sportovom obchode v Banskej Bystrici. Reklamoval som odliepajucu sa podrazku na teniskach.
    "Na topánkach je zvútra predratá päta, určite vám ich nevymenia. Zbytočne ich budete posielať na reklamáciu,". Ja na to:" Ok, aj tak to chcem skúsiť."
    Tenisky boli pouzivane v hale, nepredpokladal som ze podrazky treba nalestit. Nebola na nich ziadna hruba spina, blato alebo ...
    "Takto to na reklamáciu nemôžeme poslať, choďte si to domov umyť a potom to doneste."
    Zbalil som tenisky do krabice, doma umyl podrazky a opat navstivili obchod.
    Druha navsteva sa oplatila. Reklamaciu prijali, do 30 dni uznali a vratili mi peniaze.

    Nedajte sa odradit, ak vam vratia prvu reklamaciu ako neopodstatnenu, trvajte na svojom a opakujte reklamaciu. Mate na to pravo.

    Podanim opakovanej reklamacie sa mi podarilo ziskat spat svoje peniaze za vadne in-line korcule. Isty retazec sportovych predajni, v ktorych som korcule kupil s nevolou prijal moju reklamaciu. Do 30 dni mi ju zamietli ako neopodstatnenu. V predajni som vsak trval na svojom, a podal opakovane tu istu reklamaciu. Z predajne sa mi sice neozvali do 30 dni, ako maju zakonnu lehotu na vybavenie reklamacie, zastavil som sa tam asi po 6 tyzdnoch zistit stav. Veduci predajne s velkou neochotou uzatvoril moju reklamaciu ako opodstatnenu a ponukol mi vyber tovaru v hodnote korculi. O moznosti vratenia penazi, v zmysle zakona pomlcal. Vybral som si hotovost a odvtedy tento retazec sportovych predajni radsej nenavstevujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  15. treba si vypitat potvrdenie ze pred reklamaciou mate podla vyjadrernie predavaca urobit to a ono a nech vam to potvrdi peciatkou ved kazdy predajca ma peciatku ak ju nema zistit meno predavaca a povedat mu ze to teda idete reklamovat do SOI a sup za 3sek. zmena názoru

    OdpovedaťOdstrániť
  16. solídne turistické topánky za "100€" no podrž ma, odpadnem...čo si čakal? že ti také niečo vydržia?

    OdpovedaťOdstrániť