30 novembra 2009

Pozor, za blbosť sa platí a nemálo

Kedysi dávno som mal paušál v T-Mobile. S využívaním služieb som skončil v momente, keď som tam jedného dňa zaťal dvojmesačnú sekeru.

Mobilný operátor na mňa uvalil kliatbu v podobe zmluvnej pokuty, bolo to zhruba 240 eur. Po čase som peniaze zaplatil, a od samej radosti, že to mám z krku som zabudol zrušiť kartu. A to som nemal robiť.

Po nejakom čase mi prišla faktúra na 80 eur. Zaujímavé, že na z nej nebolo možné vyčítať za čo platím. Boli to iné poplatky a služby. Snáď znovuzapojenie karty a bohvie čo ešte.

Zaplatenie faktúry som dva mesiace odkladal a T-Mobile využil moju nečinosť a hneď som dostal, ako bonus, dve ďalšie faktúry. Suma sumárum 200 e. Karta, hoci som ju nepoužíval, nebola zrušená.

Keď som to zistil, skoro ma vyvrátilo, mal som sto chutí hodiť do centra služieb zákazníkom T-Mobilu molotov koktail. Pravda je, že si za to môžem sám.

Takže som sa vydal do T-Mobilu, že kartu a kontrakt s operátorom zruším. Bolo to na začiatku novebmbra.

Predajňa bola poloprázdna. Po dvadsiatich minútach prešľapovania pri vitrínach s mobilmi som sa konečne dostal na rad.

Usmiata teta mi oznámila že vypovedanie zmluvy trvá 30 dní a v mojom prípade lehota začne plynúť v decembri. Paráda, T-Mobilu zaplatím ešte ďalších 100 eur. Malá satisfakcia, ušetril som 40 e - napadlo ma opýtať sa, či sa karta nemôže ostať neaktívna. Môže, ale paušál zaplatiť musím.

Závery? Na prepážke vás určite neupozornia na vaše možnosti, ako sa vyviazať. A keď pri tom nechcete zbytočne platiť, tak sa pýtajte. Na všetko.

Osobne si myslím, aj keď som podpísal všeobecné podmienky, účtovať si za paušál, ktorý nepoužívam je minimálne nekorektné. Tiež by ma zaujímalo, čo je na zrušení zmluvy také náročné, že to trvá mesiac. Každopádne, magenta z môjho života zmizne na dlhú dobu, určite.

1 komentár: